Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Za nami je vroč vikend in uspešna Čista nula, čista vest v Celju, Velenju in Ljubljani

ČNČV LVP 18062022 (6)

Številna druženja in dogodki na prostem so v preteklem ‘Covid obdobju’ odpadli in z veliko nestrpnostjo smo si ljudje želeli odprtja in ponovnega družabnega življenja – koncerti, veselice, različne degustacije alkoholnih pijač, zabave nas vsakdanje vabijo na prijetno druženje, kozarček ali gastronomski užitek. V želji, da se imamo lepo, nemalokrat pozabimo načrtovati, kako se bomo iz takih dogodkov varno vrnili domov.

Naš nasvet je, da vedno načrtujmo povratek domov z javnim prevozom, taksijem, treznim prijateljem ali starši in odsvetujemo kakršnokoli aktivno udeležbo v prometu ob konzumaciji alkohola in prepovedanih drog.

V sklopu akcije Čista nula, čista vest so v petek, 17. junija 2022, udeleženci dogodkov na prostem v Celju in Velenju in v soboto, 18. junija 2022, obiskovalci Ljubljanske vinske poti lahko preverili psihofizično stanje  pri naši mobilni patrulji moderatorjev #cistanulacistavest. Obiskovalci so se sprostili ob vinski kapljici in kulinaričnem razvajanju, pri naših moderatorjih pa preverili, ali je bil morda kozarček preveč za varno pot.

Obiskovalce in mimoidoče smo ozaveščali o škodljivi rabi alkohola in prepovedanih drog ter zlasti o nezdružljivosti z aktivnim vključevanjem v promet, preverjali alkoholiziranost in apelirali na alkoholizirane voznike, naj si poiščejo alternativno obliko prevoza. Odgovorni “0,0 vozniki” pa so prejeli praktično nagrado sponzorja Generali.

REZULTATI:

Nagovorili smo več kot 1000 aktivnih udeležencev v prometu. Preizkus alkoholiziranosti je opravilo 622 oseb.

0,0 mg/l54%TREZNI UDELEŽENCI
do 0,24 mg/l (0,5 g/kg)17%POD MEJO ZAKONSKE REGULATIVE
od 0.24 do 0.52 mg/l13%NAD MEJO ZAKONSKE REGULATIVE
nad 0.52 mg/l (1.1 g/kg)16%NAD MEJO ZAKONSKE REGULATIVE (18 KAZENSKIH TOČK)

IZPOTSAVLJENO:

  • 1,14 mg/L (moški, 46 let, Ljubljana)

1,14 pomeni NE na cesto in vsaj pri tem udeležencu je NE tudi obveljal – to je dar Čiste nule, čiste vesti

  • 0,86 mg/L (moški, 37 let, Ljubljana) – alternativna oblika prevoza: avtobus
  • 0,71 mg/L (moški, 58 let, Ljubljana) – alternativna oblika prevoza: peš
  • 0,69 mg/L (ženska, 42 let, Ljubljana) – alternativna oblika prevoza: trezen voznik-trezna prijateljica
  • 0,8 mg/L (ženska, 25 let, Ljubljana) – alternativna oblika prevoza: avtobus

Vsi, ki so napihali nad dovoljeno mejo, so nam obljubili, da bodo poiskali alternativni prevoz – prijatelja, javni premov oz. taksi. Mi pa smo vsem ostalim svetovali, naj vedno pred odhodom na druženje, kjer se uživa alkohol, svoj povratek domov načrtujejo na varen način.

Pijani voznik je v nesreč pustil trajne posledice našemu obiskovalcu terenske akcije #cistanulacistavest
Njegov nasvet še kako šteje.

Video.

Akcija je bila zelo dobro sprejeta, zlasti med mladimi, ki so izpostavili pomembnost ozaveščanja na področju vožnje pod vplivom alkohola in prepovedanih substanc in dodali, da si želijo, da ‘naš glas’ doseže še več voznikov in ostalih aktivnih udeležencev v prometu. Starejši obiskovalci pa so izpostavili, da bi želeli več ozaveščanja in nadzora tudi v njihovih mladih letih ter, da so ponosni  na današnjo odgovorno mladino.

Naša prizadevanja gredo v želji obvarovati naša zdravje in življenje na slovenskih cesta, saj vemo, da vsak izmed nas šteje. Z akcijami na prireditvah, v gostinskih lokalih in dogajanjih na prostem po Sloveniji želimo ljudi pripraviti do tega, da načrtujejo varen odhod domov z zabave in s tem prispevajo k uresničevanju Vizije NIČ.

Iskrena hvala podpornikom projekta!


Alkohol še naprej morilec na naših cestah

Alkohol ostaja eden izmed glavnih dejavnikov tveganja za nastanek prometne nesreče. Zaradi alkohola se zmanjšujejo naše sposobnosti varnega sodelovanja v prometu, zaznava, predvidevanja in presoje ter odločanja in končne izvedbe ustreznega ravnanja. Zato se zaradi vpliva alkohola že pri koncentraciji 0,5 promila verjetnost povzročitve prometne nesreče podvoji, pri 1,1 promila alkohola pa 8-krat poveča v primerjavi s treznim voznikom.

Zaskrbljujoči podatki za leto 2021

  • V letu 2021 se je zaradi alkoholiziranih povzročiteljev pripetilo 1.513 prometnih nesreč oz. 11 % več kot v letu 2020. Povečanje beležimo tudi pri številu prometnih nesreč s telesno poškodbo in smrtjo, in sicer za 16 %. Skupaj je v prometnih nesrečah, ki jih je povzročil alkoholiziran udeleženec, umrlo 37 (27) udeležencev oz. 37 % več kot v letu 2020.
  • Največ prometnih nesreč so povzročili udeleženci v starostni skupini med 25. in 34. letom starosti (314 prometnih nesreč v katerih je umrlo 7 udeležencev) ter v starostni skupina med 35. in 44. letom starosti (292 prometnih nesrečah v katerih so umrli 4 udeleženci).
  • Največ prometnih nesreč s smrtnim izidom so prav tako povzročili v starostni skupini od 25 do 34 let ter v starostni skupini med 45 in 54 letom starosti.
  • Povprečna stopnja alkoholiziranosti je v letu 2021 znašala 1,41 (1,40) g/kg krvi, v smrtnih prometnih nesrečah pa je znašala 1,36 (1,39) g/kg krvi.

(Vir: AVP)

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.