candle
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
zavod-varna-pot-logo
info@varna-pot.si -- 05 99 55 022
Podprite nas
  • Aktivnosti
  • Programi
    • Vizija Nič
    • Svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč
    • Čista nula, čista vest
  • Kampanje
    • Velika brzina, velika praznina
    • Varno ima vedno prav – 3D zebre
    • Prometna nesreča ni nesreča
    • Izberimo življenje
  • Projekti
    • Park varne mobilnosti
    • Nisi sam
    • Near
    • Slow City
  • Novice
  • Potrebujete pomoč?
    • Pomoč osebam in svojcem po prometnih nesrečah
    • Spomenik žrtvam
    • E-spomenik
    • E-pokopališče
  • Kontakt
Podprite nas
info@varna-pot.si -- 05 99 55 022

Predlog za znižanje kazni za hitrost – mnenje Zavoda Varna pot

Avtor: Zavod Varna Pot

Hitrost | VIZIJA NIČ | ZAGOVORNIŠTVO

05. 11. 2020

V medijih (Žurnal24, 24 ur zvečer, 24 ur.com,…) je te dni zaslediti predstavitev predloga Ministrstva za infrastrukturo, ki predlaga Vladi, znižanje kazni za hitrost.

Kaj menimo o predlogu v Zavodu Varna pot?

Recept, ki ga poznajo v večini držav EU z višjo stopnjo varnosti je preprost:

“Z znižanjem višine kazni, ki je bolj prijazna do uporabnikov, država na drugi strani uvaja višjo stopnjo verjetnosti zalotitve kršiteljev. Torej uvaja sistemski nadzor nad hitrostjo in s tem gradi višjo varnost, udeleženca pa prepusti lastni osebni  rasti, koliko kršitev in s tem denarja bo sam prispeval v državni proračun ali pa sprejel civilizacijsko normo države, da se na njihovih cestah, naseljih pač ne drvi.” Primer, ki ga najbolje lahko občutimo po cestah Nizozemske, Švice, Skandinavije, Nemčije v zadnjih letih pa intenzivno tudi v Franciji in Italiji.

OBRAZLOŽITEV:

“Hitrost je, po podatkih AVP in Policije 45% razlog za nastanek najhujših prometnih nesreč. Če ta % prelijemo v številke umrlih in poškodovanih, katerih Svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč obeležujemo v prihajajočih dneh, jim dodamo ime, priimek, starost, dobi ta HITROST dimenzijo MORILCA na slovenskih cestah. Namenoma smo se izognili številki umrlih in poškodovanih zaradi hitrosti, saj smo pri nas spoznali številne družine, ki jim je ta hitrost lastnega člana družine ali nekoga drugega za vedno spremenila življenje. In danes vemo, da bi številne izmed njih lahko preprečili.

Odgovornost za zmanjševanje najhujših posledic prometnih nesreč je v okviru držav EU prvenstveno v rokah države, nacionalnih programov varnosti cestnega prometa, zakonodaji, infrastrukturi, sistemski vzgoji in preventivnem delovanju različnih deležnikov. In v vsaki izmed por, je skladno z Vizijo NIČ, odgovornost nas posameznikov, v katerikoli vlogi pač nastopamo. Lahko smo le udeleženci, izvajalci ali odločevalci in kreatorji ukrepov.

Torej, ali so kazni pri nas previsoke in vplivajo ali ne na varnost cestnega prometa?

Glede na nesorazmerno višino kazni za hitrost v Sloveniji v primerjavi z določenimi državami EU je lahko predlog  umesten. Tisto kar je bistveno in v celi sporočilnosti predloga manjka je “znižujemo nesorazmerne kazni za hitrost, vendar pa vpeljujemo …”

No, tega dela ne poznamo, nismo seznanjeni, niti ga v medijih eksplicitno kot so navedene zmanjšane kazni npr., ne zasledimo.

Torej, po vzoru držav EU z višjo stopnjo varnosti in nižjimi kaznimi za hitrost, so pristojni ministri, praviloma za promet, skupaj z drugimi vidnimi deležniki poiskali odgovoren konsenz in predlagali ukrepe.

Torej:

  • Sprememba zakonodaje: znižali so kazni za hitrost, uredili pravne temelje in zakonodajo, ki omogoča na vstopih in izstopih v naselja, na nevarnih odsekih, bližini šol, spalnih sosesk umestitev številnih radarjev, na hitrih in avtocestah pa sekcijska merjenja hitrosti.
  • Infrastrukturni ukrepi: izdelali so konkretni predlog in rešitve za posamezne kategorije cest vezano na zmanjševanje posledic PN glede hitrosti (dodatni pasovi za počasna vozila, pasovi za varno prehitevanje, fizično ločevanje voznih pasov, cone 30 s primerno infrastrukturno opremo, varovalne ograje itd.) vse po filozofiji “da cesta lahko odpusti napako voznika.”
  • Izobraževalni ukrepi: v izobraževalni proces šol, avtošol, vseživljenjskega učenja umestili vedenja, znanja in programe za učenje, spoznavanje in demonstracijo fizikalnih učinkov hitrosti in njihovih posledic.
  • Preventivne aktivnosti: z različnimi deležniki v družbi seznanjali in spodbujali programe o ozaveščanju, opolnomočenju različnih javnosti.
  • Mediji in javnost: s skupnimi, strokovnimi  in javnimi razpravami predstavili utemeljitve in namen svojih odločitev in graditev višjih standardov varnosti in kvalitete državljanov ter graditev višje stopnje kulture varne mobilnosti.
  • Politične aktivnosti: izkazovanje višjih civilizacijskih norm, kjer je v prvi vrsti varnost življenja in zdravja državljanov, sistemska stabilnost, graditev zaupanja in jasen cilj ukrepov, ki so strokovno in dolgoročno umeščeni v državo. Graditev političnega konsenza, da ukrepi varne mobilnosti niso predmet dnevno-političnih interesov.

Mnenja smo, da je predlog dan v javnost. Ce smo kot del slednje lahko iz prispevka dodali delček, o katerem velja razmisliti, ga dodati, smo del svojega poslanstva naredili. Mi to počnemo zgolj in samo z enim namenom, da bo prihodnje obeleževanje Svetovnega dne spomina na žrtve prometnih nesreč pokazalo, da se je trend posledic prometnih nesreč zaradi hitrosti iz današnjih 45% zniževali v smeri ciljev Vizije NIČ. To bo najboljše merilo, ali je predlog pravilen in odgovoren ali ne. In to je tisto kar loči države EU po stopnji varnosti in odgovornosti in to je tisto kar v naših očeh šteje.

                                                                                                                                  Robert Štaba

Predsednik Zavoda Varna pot

Podpredsednik Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč

Predlog za znižanje kazni za hitrost – mnenje Zavoda Varna potDownload
  • Facebook
  • Pinterest
  • Linkedin
  • Twitter
  • Reddit
ministarstvo-za-sport-logo-2
javna-agencija-za-varnost-prometa-logo-2
slozavzdruzenje-logo
generali-logo
porsche-logo
zavod-varna-pot-white-logo

Tu smo, da vam pomagamo

+386 59 955 023 +386 59 955 022 info@varna-pot.si
O zavodu
  • Kdo smo
  • Ekipa
  • Kontakt
  • Lokacija
Potrebujete pomoč?
  • Podpora žrtvam
  • Publikacije
  • Spomenik žrtvam
  • E-pokopališče
Podprite nas
  • Pridruži se nam
  • Postani moderator
  • Doniraj
Podpirajo nas tudi
  • Podporniki
  • Tuji partnerji
Informacije
  • Brošure
  • Statistika
  • Letna poročila
  • Publikacije
  • Splošni pogoji

Zavod Varna pot
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

+386 59 955 023 +386 59 955 022 info@varna-pot.si
map

TRR: SI56 2900 0005 5388 312, UniCreditBank d.d. Ljubljana
Davčna številka: SI94961352
Matična številka: 2302942000
Sodni register: Okrožno sodišče v Ljubljani, št. vl. 1/47244/00
Datum ustanovitve: 20. junij 2007

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Linkedin

Vse pravice pridržane © Zavod varna pot

Piškotke uporabljamo za izboljšanje vaše izkušnje brskanja, prikazovanje prilagojenih oglasov ali vsebine in analizo našega prometa. S klikom na “Dovoli vse in zapri” se strinjate z našo uporabo piškotkov.

Nastavitve piškotkov

Vaša zasebnost

Ko obiščete katero koli spletno mesto, mesto lahko shrani ali pridobi informacije iz vašega brskalnika, večinoma v obliki piškotkov. Te informacije se lahko navezujejo na vas, vaše nastavitve, vašo napravo ali pa skrbijo, da vaše spletno mesto deluje v skladu z vašimi pričakovanji. Te informacije običajno ne razkrivajo neposredno vaše identitete, vendar vam lahko zagotovijo bolj prilagojeno spletno uporabniško izkušnjo. Nekatere vrste piškotkov lahko zavrnete. Klikajte različna imena kategorij, da si ogledate več informacij in spremenite privzete nastavitve. Blokiranje določenih vrst piškotkov vpliva na vašo uporabo tega spletnega mesta in naše storitve.

Obvezni piškotki
Ti piškotki so nujni za delovanje spletnega mesta, zato jih v naših sistemih ni mogoče izklopiti. Običajno so nastavljeni samo kot odziv na vaša dejanja, ki vodijo do storitvenih zahtev, na primer nastavitev zasebnosti, prijava ali izpolnjevanje obrazcev. Na voljo imate nastavitev, da brskalnik blokira te piškotke ali vas opozori na njih. V tem primeru nekateri deli spletnega mesta ne bodo delovali.
Vedno aktivni
Piškotki za učinkovitost delovanja
S temi piškotki štejemo obiske in izvor prometa, da lahko merimo in izboljšamo učinkovitost delovanja našega spletnega mesta. Z njimi prepoznamo, katera mesta so najbolj in najmanj priljubljena, in opazujemo, kako se obiskovalci pomikajo po spletnem mestu. Podatki, ki jih piškotki zbirajo, so združeni in anonimni. Če uporabo teh piškotkov zavrnete, ne bomo vedeli, kdaj ste obiskali naše spletno mesto.
Piškotki za ciljno usmerjenost
Te piškotke nastavijo naši oglaševalski partnerji. Partnerska oglaševalska podjetja jih lahko uporabljajo za izdelavo profila vaših interesov, ki ga nato uporabijo za prikazovanje ustreznih oglasov na drugih spletnih mestih. Pri delu uporabljajo edinstveno prepoznavanje vašega brskalnika in naprave. Če zavrnete uporabo teh piškotkov, ne boste deležni našega ciljnega spletnega oglaševanja.