Evropske ceste na letni ravni zahtevajo okoli 20.000 življenj, 1.2 mio ljudi se hudo telesno poškoduje. Slednji se s svojimi bližnjimi tako ali drugače srečajo s pravosodnim sodnim sistemom in podsistemi. Kakšna je vloga ljudi, ki se v postopkih tožilstva, sodišč in zakonodaje srečajo, pa je praviloma odvisna od držav članic. V sklopu EU projekta NISI SAM smo analizirali stanje glede uvedbe Direktive EU 2012/29/EU o določitvi minimalnih standardov na področju pravic, podpore in zaščite žrtev kaznivih dejanj, natančneje s področja varne mobilnosti, v prakso v Sloveniji na različnih ravneh. Analizo smo v preteklem letu predstavili Ministrstvu za zdravje, Ministrstvu za pravosodje, Policiji.
Na današnjem srečanju, ki ga je ministrica Katičeva organizirala s svojimi sodelavci, je Robert Štaba kot predsednik Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč FEVR predstavil analizo implementacijo EU direktive, ki izraža pogled in izkušnje žrtev prometnih nesreč. Skupaj s programsko vodjo Zavoda Varna pot Kajo Kobal sta osvetlila tematike:
- Načini sodelovanja za implementacijo Direktive
- Alkohol kot primarni vzrok prometne nesreče
- Sprememba terminologije “prometna nesreča” v zakonodaji in javnem diskurzu
Ministrica Andreja Katič in generalna direktorica Direktorata za kaznovalno pravo in človekove pravice mag. Nina Koželj sta se zahvalili za analizo, ki so jo preučili in ugotovili, katere od točk v Sloveniji so že na poti operativne rešitve, kot na primer Služba za podporo oškodovancem (SPO). Prav tako so osvetlili področja, ki jih bo potrebno nadgraditi, opolnomočiti. V konstruktivnem dialogu smo prišli do sklepa, da bomo medsebojna sodelovanja nadgradili in konstruktivno poiskali oblike in načine sodelovanj za spremembe zakonodaje in postopkov v dobro vseh državljanov.