Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Okrogla miza 1, 2, 3 varno me pripni!

viber_image_2024-08-29_11-41-25-358

V Zavodu Varna pot smo v preventivno-izobraževalne programe varne mobilnosti skozi leta vključili preko 200.000 otrok. Z delavnicami o pravilni uporabi otroških varnostnih sedežev in zadrževalnih sistemov smo prispevali k večji varnosti otrok na cestah.

Podatek, da se Slovenija uvršča med šestimi najvarnejših državami v EU na področju varnosti otrok, je spodbuden podatek a še vedno lahko naredimo več!

V ta namen smo v sodelovanju s podjetjem Baby Center organizirali okorglo mizo 1, 2, 3, varno me pripni!

Predsednik Zavoda Varna pot in Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč (FEVR) je v uvodu nagovoril z besedami:

Pri otrocih smo zelo senzibilni, a kljub temu so največkrat udeleženi v prometne nesreče, za katere smo odgovorni prav mi, starejši, ki smo nespametni in slab vzor. Naša naloga pa je zagotoviti varnost otrok, saj so najranljivejši udeleženci v prometu. Evropa dela pomembne korake, da bi preprečila nesreče, v katerih bi bili udeleženi najmlajši. Čeprav ne bom navajal številk, bi rad izpostavil tri ključna področja za zaščito otrok med vožnjo – varnostni sistemi za omejevanje hitrosti, avtomatski zaviralni sistemi in otroški avtosedeži. In sedaj smo priča pomembni novosti – sedežu z airbagom, ki predstavlja revolucijo, še posebej za starše, ki želijo večjo varnost.

Gostili smo:

  • mag. Ivana Kapuna, vodjo Sektorja prometne policije Generalne policijske uprave (GPU), ki je poudaril, da uporaba varnostnega pasu in zadrževalnih sistemov pripomore k zmanjšanju najhujših posledic prometnih nesreč, a na policiji žal opažajo, da je delež neustrezne uporabe ali neuporabe varnostnih sistemov še vedno (pre)velik.
  • mag. Sašo Jevšnik Kafol, namestnico direktorice Agencije RS za varnost prometa (AVP), ki je predstavila nacionalne akcije, ki starše in otroke spodbujajo k dosledni uporabi vanrostnega pasu, strpnem vedenju v prometu in pazljivosti ter pozvala vse deležnike, ki so pomembni v otrokovem razvojnem prosceu, k aktivnem sodelovanju na področju varne mobilnosti.
  • g. Roberta Sabola, dipl. zn. reševalec, inštruktor ITLS pediatric & adult, Reševalna postaja UKC Ljubljana, ki je opozoril, da otroci niso pomanjšani odrasli, kar pomeni, da je delovanje sil ob morebitnem trku na otroka veliko večje kot na odraslega, zaradi česar je toliko bolj pomembno, da otroka vedno in povsod namestimo v ustrezen zadrževalni sistem in ga prvilno prinemo z varnostnimi pasovi.
  • go. Selmo Busovača, generalno managerko za Balkan, Cybex, ki se zaveda, da so današnji sarši dobro informirani o možnih posledicah in tveganjih prometnih nesreč in dobro vedo, kaj želijo za svoje otroke, zato se v podjetju vedno trudijo svoje izdelke čim bolj približati njihovim željam ter slediti trendom v sodobni industriji. Poudarila je tudi, da je za varno uporabo vanrostnih sedežev vedno potrebno upoštevati navodila proizvajalca.
  • g. Branka Mariniča, vodjo blagovne znamke, Baby Center, ki ga skrbi, da je eden pomembnejših dejavnikov pri nakupu avtosedeže cena. Kot oče vse starše poziva, naj poskrbijo, da bodo njihovi otroci, ki jih imajo najraje na svetu, kar se da varni tudi v avtobobilu.

STARŠEM SPOROČAMO

  • Ne želimo srečati staršev, ki bi obžalovali posledice nesreče zaradi nakupa cenejšega avtosedeža. Kvaliteten avtosedež je naložba v varnost otroka, kar je neprecenljivo. Vizija nič naj postane del nas vseh, saj si največjo možno varnost zaslužimo mi in predvsem naši otroci.
  • Za varnost na cestah smo odgovorni vsi. Bodimo zgled mlajšim generacijam in jih naučimo varnega obnašanja v prometu.
  • Starši smo vzor svojim otrokom, vendar se pogosto ne obnašamo tako. Zavedajmo se, da kar se otroci naučijo, to tudi izvajajo. Vzemimo si čas za pogovor o varnem in pravilnem vedenju na cesti.
  • V primeru nesreče, še posebej, če je udeležen otrok, ostanite mirni in reševalcem takoj povejte, ali je bil udeležen otrok, da lahko ustrezno ukrepajo.
  • Verjamemo, da smo nagovorili vsaj eno družino in jih prepričali, da je varnost pomembna, in da se bodo bolj zavedali svoje odgovornosti.
  • Cena ne sme biti odločilni dejavnik pri nakupu avtosedeža. Otroško življenje nima cene, ne glede na to, kdo vozi. Poskrbimo, da je avtosedež pravilno nameščen in otrok ustrezno pripet.

PREVENTIVO-IZOBRAŽEVALNI PROGRAMI

O nevarostnih in pasteh uporabe e-skirojev opozarjamo tudi v naših delavnicah 5xSTOP je kul in zv0zi, ki so namenjene mladostnikom v 3. VIO OŠ in dijakom SŠ in gimnazij ter v predavanjih Živimo Vizijo NIČ za kolektive in v predavanjih Rdeča luč za starše.

Related Posts

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.