Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Čista nula na Ljubljanski vinski poti

zavod-varna-pot-ljubljanska-vinska-pot-martinovanje-cista-nula-cista-vest-alkohol-promet (4)
VARNA POT DOMOV V ČASU MARTINOVANJ

Lepo vreme, dobra hrana in mlado vino so včeraj v Ljubljano privabili številne obiskovalce Ljubljanske vinske poti. Da je bila pot z dogodka varna in odgovorna, so pripomogli tudi naši predstavniki, ki so dosegli okrog 800 mimoidočih. Z brezplačnimi in prostovoljno opravljenimi alkotesti so jih nagovorili k načrtovanju varne poti domov ter jih opozorili na nezdružljivost uživanja alkohola in aktivne udeležbe v prometu. Odgovorne voznike, ki so se domov odpravili trezni, so nagradili z nagradami Generali zavarovalnice. Alkoholizirane voznike, kolesarje, voznike (e-)skirojev pa so spodbudili naj si poiščejo alternativno obliko prevoza (avtobus, vlak, taksi, trezen prijatelj, starši, itd.).

Terensko akcijo na dogodku Ljubljanska Vinska Pot smo izvedli ob programski podpori podjetja Proevent.

REZULTATI:

Nagovorili smo več kot 800 aktivnih udeležencev v prometu, 470 jih  je opravilo tudi preizkus alkoholiziranosti:

0,0 mg/l21%TREZNI UDELEŽENCI
do 0,24 mg/l (0,5 g/kg)27%POD MEJO ZAKONSKE REGULATIVE
od 0.24 do 0.52 mg/l33%NAD MEJO ZAKONSKE REGULATIVE
nad 0.52 mg/l (1.1 g/kg)*19%NAD MEJO ZAKONSKE REGULATIVE (18 KAZENSKIH TOČK)

Skoraj polovica nagovorjenih (48%) je bila pod zakonsko mejo 0,24 mg/l, 52% pa nad mejo zakonske regulative. V večini primerov so nam slednji zagotovili, da bodo za povratek domov uporabili javni prevoz (41%), ostali so načrtovali pot domov s treznim voznikom (taksi/trezen prijatelj) ali peš.

Vsi so pozdravili našo akcijo Čista nula, čista vest in nam potrdili, da je potrebno čim več ozaveščanja med Slovenci, ki veljajo/veljamo za “mokro družbo”. Da bi zagotovili varnejšo mobilnost za vse, za zmanjšanje števila pijanih voznikov nagovorjeni predlagajo predvsem:

  • večji nadzor,
  • uvedbo alkoholnih ključavnic,
  • višje kazni,
  • še več ozaveščanja (tudi s strani žrtev prometnih nesreč)
  • ter bolje razviti javni prevoz, ki bi bil najboljša alternativa vožnji pod vplivom alkohola.
FOTO UTRINKI:

Z akcijami Čista nula, čista vest želimo ozavestiti družbo o pomembnosti načrtovanja varne poti z dogodkov, kjer si privoščimo kozarec ali dva rujne kapljice, in stremimo k zmanjšanju števila voznikov, ki sedejo za volan pod vplivom alkohola. Mimoidoče spodbujamo, da si v primeru vinjenosti poiščejo alternativne ter tako poskrbijo za svojo in varnost vseh ostalih na cestah. Z vsako akcijo in vsakim posameznikov, ki se raje usede v taksi ali preda ključe avtomobila treznemu prijatelji, se približujemo Viziji NIČ – nič smrtnih žrtev in težko poškodovanih na naših cestah.

IZBERIMO ŽIVLJENJE IN RECIMO NE ALKOHOLU

Razlogov, zakaj spijem alkohol in vozim je v slovenski širši kulturi 1000 in en. In nemalokrat smo kot ‘mokra družba’ do tega zelo tolerantni. “Ah, zgodi se lahko vsakemu,” je mnogokrat slišati. Ta “ah” pa se zelo razgubi in izzveni, ko je žal prepozno, ko tako kot naš ambasador Andrej pove na preventivno-izobraževalnih delavnicah za mladostnike po osnovnih in srednjih šolah: “Lahko ti uspe enkrat, dvakrat, ampak lahko pa ti bo za vedno žal..”. On ve, da je izguba prijatelja, hude poškodbe in zaznamovanost za celo življenje, previsoka cena in zato svetuje: “Izberimo življenje in recimo NE alkoholu”. (VIDEO)

Alkohol še naprej morilec na naših cestah

Alkohol ostaja eden izmed glavnih dejavnikov tveganja za nastanek prometne nesreče. Zaradi alkohola se zmanjšujejo naše sposobnosti varnega sodelovanja v prometu, zaznavo, predvidevanja in presoje ter odločanja in končne izvedbe ustreznega ravnanja. Zato se zaradi vpliva alkohola že pri koncentraciji 0,5 promila verjetnost povzročitve prometne nesreče podvoji, pri 1,1 promila alkohola pa 8-krat poveča v primerjavi s treznim voznikom.

Zaskrbljujoči podatki za leto 2022

  • V letu 2022 se je zaradi alkoholiziranih povzročiteljev pripetilo 1.568 prometnih nesreč oz. 3,5 % več kot v letu 2021. Povečanje beležimo tudi pri številu prometnih nesreč s telesno poškodbo in smrtjo, in sicer za 13,9 %. Skupaj je v prometnih nesrečah, ki jih je povzročil alkoholiziran udeleženec, umrlo 16 udeležencev.
  • Povprečna stopnja alkoholiziranosti je v letu 2022 znašala 1,45 (1,41 v letu 2021) g/kg krvi.

(Vir: Policija)


O akciji Čista nula, čista vest

Čista nula, čista vest je nadaljevanje mednarodne akcije “Evropska noč brez prometnih nesreč”. Cilj projekta je doseči čim več dni brez prometnih nesreč in zmanjšati število pretežno mladih voznikov, ki sedejo za volan pod vplivom alkohola.

Preko akcij na prireditvah (koncerti, Maturantska parada, Škisova tržnica, Vinska pot, itd.) in v gostinskih lokalih po Sloveniji želimo mlade pripraviti do tega, da načrtujejo varen odhod domov z zabave in se s tem približujejo Viziji NIČ – nič smrtnih žrtev in težko poškodovanih na naših cestah.

Zato mladi – študenti moderatorji, ki sodelujejo v projektu, nagovarjajo voznike in jih spodbujajo k odgovornemu ravnanju v prometu ter jih pozovejo k prostovoljnemu in brezplačnemu preizkusu alkoholiziranosti, ko le ti zapuščajo prireditev. V primeru rezultata 0,0 mg alkohola na liter izdihanega zraka, se »odgovornega voznika« pohvali in nagradi s promocijskim darilom. V primeru rezultata več kot 0,24 mg alkohola na liter izdihanega zraka , moderator voznika opozori na nevarnosti in zakonska določila ter ga spodbudi, da ne vozi in naj uporabi drugo prevozno sredstvo (taxi, javni potniški promet … ) oziroma prepusti ključe prijatelju, ki ni pil alkohola.

Cilj akcije Čista nula, čista vest je spodbujanje primernega odnosa in odgovornosti do alkohola, zlasti med mladimi. Alkohol ostaja eden izmed glavnih dejavnikov tveganja za nastanek prometne nesreče. Zaradi alkohola se zmanjšujejo naše sposobnosti varnega sodelovanja v prometu, zaznava, predvidevanja in presoje ter odločanja in končne izvedbe ustreznega ravnanja. Zato se zaradi vpliva alkohola že pri koncentraciji 0,5 promila verjetnost povzročitve prometne nesreče podvoji, pri 1,1 promila alkohola pa 8-krat poveča v primerjavi s treznim voznikom. Več o vplivu alkohola na naše sposobnosti na voljo na povezavi.

Related Posts

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.