Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Voznik začetnik prekoračil dovoljeno hitrost in vozil pod vplivom alkohola

ne alkoholu 2
IZBERIMO ŽIVLJENJE IN RECIMO NE HITROSTI IN ALKOHLU

Ste vedeli, da je neprilagojena hitrost največji vzrok za nastanek prometnih nesreč pri nas in v EU? V Sloveniji imamo še dodaten problem, saj alkohol ni med uradnimi vzroki prometnih nesreč. Po zakonodaji, ki jo imamo, je alkohol le sekundarni vzrok za nastanek prometne nezgode, a več kot 1/3 hujših prometnih nezgod se zgodi prav zaradi alkohola. Ste vedeli, če bi povprečno hitrost na vseh cestah v EU zmanjšali le za 1 km/h, bi lahko vsako leto rešili 2.100 življenj? In da že majhne količine alkohola v krvi podaljšajo naš odzivni čas, zmanjšujejo pozornost in motijo presojo?

ANDREJEVA ZGODBA

Andrej je bil v mladosti žrtev hude prometne nesreče, ki je bila posledica popivanja. V tej nesreči se je sam močno poškodoval in izgubil je tudi prijatelja. Še danes se sooča s temi posledicami in izgubo. Andrej s svojo zgodbo danes pomaga drugim in tako rešuje življenja.

Kadar smo na cesti, ne pijemo alkohola ali uživamo drugih opojnih substanc. To je najmanj, kar lahko naredimo. Skupaj recimo NE alkoholu.

VOZNIK ZAČETNIK PREKORAČIL DOVOLJENO HITROST IN VOZIL POD VPLIVOM ALKOHOLA

Spletni medij 24ur.com poroča:

“20-letni voznik iz okolice Ptuja je v nedeljo zvečer na cesti, kjer je hitrost omejena na 90 km/h vozil s povprečno hitrostjo 150 km/h. Poleg tega pa je še napihal – alkotest je pokazal 0,25 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka. Ker kot voznik začetnik ne bi smel voziti pod vplivom alkohola, je ostal brez izpita.

Mariborska policista sta 1. januarja zvečer, med izvajanjem nadzora cestnega prometa s policijskim vozilom z videonadzornim sistemom Provida 2000, na delu ceste izven naselja Šikole, ustavila voznika začetnika. 20-letnik iz okolice Ptuja je namreč vozil s povprečno hitrostjo 150 km/h, čeprav je na omenjenem delu ceste hitrost s prometnim pravilom omejena na 90 km/h. 

Med postopkom sta policista vozniku zaradi znakov alkoholiziranosti odredila preizkus z indikatorjem alkohola, ki je pokazal 0,25 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka, čeprav kot voznik začetnik ne bi smel voziti pod vplivom alkohola. Policista sta vozniku prepovedala nadaljnjo vožnjo in mu odvzela vozniško dovoljenje.

“Predpisana sankcija za ugotovljeni prekršek prekoračitve največje dovoljene hitrosti vožnje je 1.200 evrov in 18 kazenskih točk. Predpisana sankcija za ugotovljeni prekršek vožnje pod vplivom alkohola je 300 evrov in 4 kazenske točke,” so sporočili s PU Maribor.”

Vir


Alkohol, ki je v pijačah, je etilni alkohol (etanol) in je odgovoren za učinke alkoholnih pijač. Zavira delovanje osrednjega živčevja, spremeni zaznavanje, doživljanje in vedenje posameznika ter lahko povzroča zasvojenost. Alkohol zavira delovanje vseh človeških funkcij, ki so pomembne za varno udeležbo v cestnem prometu, ob čemer je dovolj, da voznik v kritični situaciji odpove.

Več o tem, kako zaužitje alkohola vpliva na človeka med vožnjo na spodnji povezavi:

Related Posts

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.