Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Novi avtomobili z vgrajenim sistemom za inteligentno omejevanje hitrosti

omejitev hitrosti

Nedavno je v veljavo stopila nova direktiva Evropske unije z novimi pravili o varnosti vozil in avtomatizirani mobilnosti. Uvaja vrsto obveznih naprednih sistemov za pomoč voznikom za izboljšanje varnosti v cestnem prometu in vzpostavlja pravni okvir za odobritev avtomatiziranih in popolnoma brez voznikov vozil v EU. Novi varnostni ukrepi bodo pripomogli k boljši zaščiti potnikov, pešcev in kolesarjev po vsej EU, s čimer naj bi do leta 2038 rešili več kot 25.000 življenj in preprečili najmanj 140.000 hudih telesnih poškodb. Vir: EK.

Komentar Evropskega Svet za varnost prometa

V avtošoli se učimo prometna pravila, pravila obnašanja, ravnanja. V poglavjih hitrost praviloma spoznavamo omejitve hitrosti izražene s prometnimi znaki oz. splošne omejitve kot so npr. v naseljih, državnih cestah ali avtocestah. Pa vendar, je upoštevanje in razumevanje slednjih prepuščeno nam, voznikom in udeležencem. Ko to upoštevanje zataji preberemo v medijih “zaradi prehitre vožnje, zaradi neprilagojene hitrosti” se je pripetila huda prometna nesreča. Spominjam se, da nam je na eni izmed delavnic 5xSTOP je kul dijak dejal: ”Kak smisel so avtomobili, ki dosegajo višje hitrosti, kot so hitrosti omejitev na cestah?” Čemu, zakaj izdelujejo taka vozila, če pa se potem ljudje z njimi poškodujemo, ubijamo…

Delavnica sama, ponudi mladostnikom tudi tovrstne odgovore, vendar pa je odgovor avtomobilske industrije, s spodbudo EU komisije, ki z EU direktivo predpisuje obvezno vgradnjo it pametnih sistemov vredno pozdraviti. In vemo, tisti pametni bodo praviloma vedno imeli naprave na ON, za tiste z OFF pa bo kak drug nadzorstven način države naredil osebno rast, v dobro vseh drugih udeležencev.

Saj vemo, “prispevajmo svoj delež k uresničevanju Vizije NIČ, vsak od nas šteje.”

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12 letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 izvaja strokovne naloge vodje projekta.