Skoraj 20 let po identični zgodbi, ki ji je bila priča ga. Klavdija, spomin zaživi in človek ne more doumeti, da se na področju varnosti kljub ponavljajočim podobnim dogodkom, ne naučimo veliko. Praviloma šele, ko na tak ali drugačen način umre nedolžen udeleženec ali otrok.
Hvaležni smo, da občani opozorijo na tovrstne nesistemske in časovne anomalije, vse z eno željo, po normalizaciji osnovnega standarda v naseljih- ustreznega avtobusnega postajališča in 200m pločnika za otroke, pešce… Če bi nacionalni sistem varnosti funkcioniral odprto, strokovno in transparentno, bi vsak od nas lahko na seznamu t.i črnih ali kritičnih točk, odsekov državnega ali lokalnega cestnega omrežja, imel vpogled kaj, kdaj in kako in koliko bo stala ureditev. Še več, koliko življenj ali poškodovanih bo s tem tudi prihranjeno.
To ni “utopija” temveč osnovni standard, ko ga program EuroRAP omogoča že 20 let in se izvaja bolj ali manj uspešno po državah. Na Nizozemskem, od koder prihaja direktor Ferry Smith so si zadali cilj, da do 2020 nobena državna cesta ne bo z varnostjo nižje od 3 zvezdic. In uspelo jim je. Podoben cilj bi bil lahko z določenim desetletjem zamika izziv tudi za Slovenijo. Vsekakor v novem NPVCP do 2032 bi taksna transparentnost in sistemsko reševanje bil dejanski korak k uresničevanju Vizije NIČ.
In nedvomno, naj odgovorni z 15 letnim zamikom tega ne razumejo kot kritiko, temveč kot evolucijo nas vseh v dobro državljank in državljanov. Le tako bomo lahko sedeli za isto mizo in reševali izziv za izzivom in ne kazali s prstom drug na drugega in iskali “izgovore”, ki to niso…
Hvala vsem za korak naprej k cilju, otrokom pa varne počitnice.
Vir: Oddaja Panorama, 27. 6. 2022.