Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Skorajšnja prometna nesreča otrok na šolski poti – Ratež pri Novem mestu

Panorama 27062022

Skoraj 20 let po identični zgodbi, ki ji je bila priča ga. Klavdija, spomin zaživi in človek ne more doumeti, da se na področju varnosti kljub ponavljajočim podobnim dogodkom, ne naučimo veliko. Praviloma šele, ko na tak ali drugačen način umre nedolžen udeleženec ali otrok.

Hvaležni smo, da občani opozorijo na tovrstne nesistemske in časovne anomalije, vse z eno željo, po normalizaciji osnovnega standarda v naseljih- ustreznega avtobusnega postajališča in 200m pločnika za otroke, pešce… Če bi nacionalni sistem varnosti funkcioniral odprto, strokovno in transparentno, bi vsak od nas lahko na seznamu t.i črnih ali kritičnih točk, odsekov državnega ali lokalnega cestnega omrežja, imel vpogled kaj, kdaj in kako in koliko bo stala ureditev. Še več, koliko življenj ali poškodovanih bo s tem tudi prihranjeno.

To ni “utopija” temveč osnovni standard, ko ga program EuroRAP omogoča že 20 let in se izvaja bolj ali manj uspešno po državah. Na Nizozemskem, od koder prihaja direktor Ferry Smith so si zadali cilj, da do 2020 nobena državna cesta ne bo z varnostjo nižje od 3 zvezdic. In uspelo jim je. Podoben cilj bi bil lahko z določenim desetletjem zamika izziv tudi za Slovenijo. Vsekakor v novem NPVCP do 2032 bi taksna transparentnost in sistemsko reševanje bil dejanski korak k uresničevanju Vizije NIČ.

In nedvomno, naj odgovorni z 15 letnim zamikom tega ne razumejo kot kritiko, temveč kot evolucijo nas vseh v dobro državljank in državljanov. Le tako bomo lahko sedeli za isto mizo in reševali izziv za izzivom in ne kazali s prstom drug na drugega in iskali “izgovore”, ki to niso…

Hvala vsem za korak naprej k cilju, otrokom pa varne počitnice.

Vir: Oddaja Panorama, 27. 6. 2022.

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.