Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Inovativna 3D-zebra za bolj varno šolsko pot v Luciji

A7E31F94-73EF-4676-AC50-4D2D3F2EBB09

Piran, 21. april 2022 – Danes so v Luciji predali v uporabo prvo 3D-zebro v občini Piran, inovativni prehod za pešce za varnost najranljivejših v prometu. Občina Piran se je pridružila projektu zavarovalnice Generali in Zavoda Varna pot, ki so združili moči na področju zagotavljanja večje varnosti pešcev, posebno otrok in starejših, kolesarjev ter voznikov skirojev. Z umeščanjem inovativnih tridimenzionalnih prehodov za pešce, 3D-zeber, želijo v območjih umirjenega prometa zmanjšati število žrtev in voznike spodbuditi k dodatnemu zmanjšanju hitrosti ter večji pazljivosti. Umeščanje 3D-zeber je del akcije »Varno ima vedno prav«, za manj žrtev med najranljivejšimi udeleženci v prometu.


Projekt 3D-zeber je plod sodelovanja zavarovalnice Generali, občin in Zavoda Varna pot. Lani so bile tako prve 3D-zebre že zarisane v občinah Velenje, Ptuj in Ljubljana. Lucijska 3D-zebra v občini Piran je prva tovrstna zebra v slovenski Istri, v sklopu akcije »Varno ima vedno prav«. Šolska pot v Luciji, natančneje na cesti za obrtno cono v Fazanu, ki vodi do Osnovne šole Lucija, je od danes opremljena s 3D-zebro. Prehod je videti kot navidezna ovira na cestišču, zaradi česar vozniki dodatno zmanjšajo svojo hitrost, ki je na tem območju že omejena, saj se prehod nahaja na območju umirjenega prometa.


»Leto 2021 si bomo z vidika varne mobilnosti zapomnili z grenkim priokusom. Število umrlih se je namreč v primerjavi z preteklim letom povišalo za 42,5 %. Tako smo žal cilj Resolucije nacionalnega programa varnosti cestnega prometa 2013-2022 (77 smrtnih žrtev) presegli za kar 48 %. Tudi analiza napredka držav EU 2019- 2021 je Slovenijo umestila na dno lestvice, kot državo z najmanjšim napredkom. Skupno število umrlih ranljivih udeležencev cestnega prometa je v letu 2021 znašalo 53 % vseh umrlih, njihov delež je tako v letu 2021 največji v zadnjem 5-letnem obdobju. Ne pozabimo pa, da ima vsak od njih svoje ime, priimek in svoje najdražje. Številke so, žal, dovolj zgovorne,« je izpostavil Robert Štaba iz Zavoda Varna pot.


Številke so k ukrepanju spodbudile tudi zavarovalnico Generali, ki z zagotavljanjem večje varnosti uresničuje svoje poslanstvo. Član uprave Generali zavarovalnice Matija Šenk je ob predaji nove 3D zebre v uporabo povedal: »Skupaj z Zavodom varna pot in občinami želimo na inovativen način opozoriti na problematiko prometne varnosti ter z ozaveščanjem prispevati k znižanju števila prometnih nesreč na območjih umirjenega prometa, tudi v eni najbolj turističnih občin v državi. 3D zebre vidimo kot dolgoročne, trajnostne rešitve za večjo varnost, s katerimi gradimo vseživljenjska partnerstva na vseh področjih, tudi na področju preventive v prometu.«


Župan Občine Piran Đenio Zadković je ob novi pridobitvi poudaril: ”Z veseljem in ponosom smo se kot občina pridružili iniciativi umeščanja 3D-zeber na območjih umirjenega prometa, ki je nastala na pobudo zavarovalnice Generali in Zavoda Varna pot. 3D-zebro smo umestili na lokacijo, kjer je med udeleženci v prometu veliko pešcev, med katerimi prevladujejo mladoletniki. Prepričan sem, da bo njihova varnost ob prehodu čez bolj vidno 3D-zebro neprimerno višja, kot je bila do sedaj.”

Današnji dogodek ob predstavitvi nove 3D-zebre v Luciji je popestril tudi glasbenik in raper Trkaj, ki je ob pomoči tretješolcev Osnovne šole Lucija zapel himno projekta za večjo varnost najranljivejših v prometu »Varno ima vedno prav«. Trkajeva pesem je otroke in vse udeležence v prometu spomnila na napake, ki jih v prometu delamo vsi, tako pešci kot tudi kolesarji in vozniki. Prenaša pa zelo pomembno sporočilo: “Ko se enkrat zgodi, ne morš cajta nazaj dat” – ko se zgodi nesreča, ni več mogoče zavrteti časa nazaj, zato previdnost v prometu velja v vsakem trenutku.


Partnerji v projektu – zavarovalnica Generali, Zavod Varna pot in izbrane občine po Sloveniji – bodo do konca maja v uporabo predali še 6 tridimenzionalnih prehodov za pešce, ki se bodo pridružili lanskim štirim iz Velenja, Ptuja in Ljubljane.

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.