Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Jutri stopa v veljavo sprememba Zakona o pravilih cestnega prometa

ZPrCP

Sprememba Zakona o pravilih cestnega prometa stopa v veljavo jutri, 11. avgusta 2021.
Katere novosti prinaša?

HITROST

Globe za prekoračitev hitrosti bodo nižje. V nekaterih primerih se bodo globe celo razpolovile. Primeri znižanja glob so predstavljeni na Sliki 1. Hkrati pa vstopni razred predstavlja prekoračitev do deset, ne več do pet kilometrov na uro.

UPORABA TELEFONA

Medtem pa bodo strožje globe za uporabo mobilnega telefona med vožnjo, kar postaja resnejši prekršek in prinaša globo 250 evrov, hkrati pa bo voznik dobil tudi tri kazenske točke. Pri spremembi niso izvzeti vozniki kolesov ali skirojev. Za uporabo slušalk med vožjo, bodo namesto 40 prejeli 120 evrov globe.

ELEKTRIČNI SKIROJI

S skiroji se bo od jutri dalje možno voziti le po kolesarskih stezah in ne po pločnikih. V primeru, da kolesarske steze ni, se bo potrebno s skirojem peljati ob desnem robu cestišča – toda le v primeru, da je tam hitrost omejena do 50 kilometrov na uro.

ČELADA

Po novem bo obvezna uporaba zaščitne kolesarske čelade med vožnjo za voznike in potnike na lahkem motornem vozilu, in sicer do dopolnjenega 18. leta starosti. (Med lahka motorna vozila sodijo invalidski vozički in vozila na motorni pogon, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, niso širša od 80 cm, torej tudi skiroji na motorni pogon, rolke na električni pogon, segwaye-i na električni pogon, itd.).

PARKIRNA MESTA ZA INVALIDE

Globa za neupravičeno parkiranje na mestu, rezerviranem za invalide, bo 200 evrov, do zdaj je bila le 80 evrov. Najvišja mogoča globa za neplačilo parkirnine bo v mestih z zakonom omejena na 40 evrov.

ZAVIJANJE V DESNO PRI RDEČI LUČI

Novo pravilo določa, da je vozniku, ob rdeči luči na semaforju, ki mu je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, dovoljena vožnja desno ob rdeči luči na semaforju, vendar le, če je smer prosta.

NEUPOŠTEVANJE VOZIL S PREDNOSTJO

V primeru, da nas dohiti skupina vozil na nujni vožnji (vozilo z rdečo in modro lučjo), se moramo umakniti na odstavni pas oziroma ob rob ceste. V nasprotnem primeru tvegamo do 300 evrov globe.

PREVOZ OTROK

Zakon bo zdaj drugače določal pogoje za prevoz otrok brez otroškega sedeža oziroma “jahača”. Meja do zdaj je bila otrokova višina 150 centimetrov. Mejo bodo spustili na 140 centimetrov oziroma 36 kilogramov telesne teže.  

RAZDALJA OB PREHITEVANJU

Po novem bo ob prehitevanju počasnejših udeležencev prometa (s kolesi, skiroji, motornimi kolesi s hitrostjo do 25 kilometrov na uro in podobno), to treba storiti na razdalji vsaj 1,5 metra.

SKUPNI PROMETNI PROSTOR

Zakon bo zdaj določal pravila na območju tako imenovanega skupnega prometnega prostora. Tak primer je del Slovenske ceste v Ljubljani. Vozniki tam ne smejo ogrožati pešcev, ti pa ne smejo ovirati voznikov. Hitrost bo na takem območju omejena na 20 kilometrov na uro oziroma na 30 kilometrov na uro, če pogoji to varnostno dovoljujejo.

Vir.


V Zavodu Varna pot smo že ob predlogu novele zakona izrazili svoje stališče. Preberite tukaj.

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.