Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Zniževanje standardov pri sistemski varnosti otrok je vedno past

alko-voznja

Spodnji primer, s koroške, kjer pri organiziranem prevozu otrok policija zaloti neodgovornega voznika pod vplivom alkohola izkazuje upravičeno bojazen zakaj in čemu moramo pri sistemskih rešitvah strmeti k višjim standardom. V EU številne države na zakonsko ali drugače določen način zahtevajo pri prevozih otrok tudi alkoholne ključavnice. No, glede na našo prakso in ignoriranje naših pobud bodo odgovorni pri nas morebiti o tem pričeli razmišljati, ko bo žal prepozno.”

Robert Štaba, Predsednik Zavod Varna pot

Sporočilnost naše akcije Varno v prvi šolski dan ob začetku novega šolskega leta, s katero želimo opozoriti udeležence na povečano prisotnost otrok v prometu ter pravilno udeležbo deležnikov na cestah, ki lahko soustvarjamo večjo varno mobilnost in Vizijo NIČ, pa si lahko pogledate tukaj.


Z začetkom šolskega leta so se v promet vrnili tudi otroci, zato moramo biti še bolj previdni, da jim zagotovimo varno pot v šolo in domov. Voznik šolskega avtobusa na Koroškem se očitno tega ni dobro zavedal, saj je za volan sedel pijan. Na srečo so ga ustavili policisti in ga izločili iz prometa, otroke pa je v šolo varno odpeljal nadomestni voznik.

Policisti so včeraj izvedli akcijo poostrenega nadzora, v kateri so preverjali, kako varen je prevoz otrok v šole in domov. S PU Celje so sporočili, da so v okolici šol kontrolirali 57 voznikov avtobusovin 84 voznikov osebnih vozil, ki so v šolo oziroma domov vozili otroke.

Na Koroškem je eden od voznikov avtobusa v jutranjih urah, ko je v šolo peljal otroke, imel v litru izdihanega zraka 0,32 miligrama alkohola. Policisti so vozniku vzeli vozniško dovoljenje, ga izločili iz prometa, njegov delodajalec pa je zagotovil nadomestnega voznika. Zoper pijanega voznika bodo policisti podali obdolžilni predlog.

Pri kontroli voznikov osebnih vozil pa so policisti ugotovili, da šest voznikov ni uporabljalo varnostnih pasov, kar devet pa jih ni poskrbelo za varno namestitev šolarjev v zadrževalnih sistemih.

Policisti bodo s podobnimi nadzori nadaljevali tudi v prihodnje, so sporočili s PU Celje.

Dejstva o alkoholu in vožnji

0,2 grama alkohola na kilogram krvi ali 0,09 miligrama v litru izdihanega zraka pomeni:

Sposobnost opazovanja premikajočih se luči se poslabša. To na primer pomeni, da ponoči niste več sposobni pravilno oceniti razdalje do vozil, ki prihajajo nasproti ali jih dohitevate.

0,3 grama alkohola na kilogram krvi ali 0,14 miligrama v litru izdihanega zraka pomeni:

Sposobnost globinskega opazovanja se zmanjša. To pomeni, da razdalje ne morete več pravilno oceniti. Posledici sta tvegano prehitevanje in prekratka varnostna razdalja v gostejšem prometu. Možnost za povzročitev prometne nesrečese poveča za petkrat.

0,5 grama alkohola na kilogram krvi ali 0,24 miligrama v litru izdihanega zraka pomeni:

Opazovani objekti se vam zdijo bolj oddaljeni, kot so v resnici. To pomeni, da pripeljete v ovinek s preveliko hitrostjo in zamujate s spreminjanjem smeri, zato lahko vozilo zanese v ovinku. Pojavi se t. i. rdeča slepota. Vedno težje zaznate rdečo luč na semaforju, luči za označevanje vozila, zavorne luči, označbe za oviro na cesti itd. Zmanjševati se začne sposobnost hitrega preusmerjanja pogleda z enega predmeta na drugega. Prilagajanje naglim svetlobnim spremembam je vedno težje. To pomeni, da vas lahko zasenčene luči vozila, ki pripelje nasproti, začasno oslepijo. Bistveno sta zmanjšani pozornost in zmožnost pravočasnega reagiranja. To pomeni, da je pot ustavljanja daljša. Če pri hitrosti 50 km na uro pritisnete na zavoro sekundo kasneje, se pot ustavljanja vozila podaljša za 14 metrov. Pojavijo se motnje ravnotežja, kar je zlasti nevarno za tiste, ki se vozijo na vozilih z dvema kolesoma.

1,0 grama alkohola na kilogram krvi ali 0,48 miligrama v litru izdihanega zraka pomeni:

Bistveno je motena reakcija oči na svetlobo. To pomeni, da se težko prilagajate hitrim svetlobnim spremembam. Bistveno je zožen zorni kot oči. To pomeni, da ne morete več pravočasno dojemati, kaj prihaja z vaše leve in desne strani, kar je lahko še zlasti usodno v križiščih. Zaznamovanje in ocenjevanje globine prostora in pozornost se zmanjšata za polovico. To pomeni, da vozite praviloma s premajhno varnostno razdaljo, da so vaše reakcije prepozne in večinoma napačne in da na določene nevarnosti sploh ne reagirate več. Posledice so naleti. Reakcijski čas in z njim pot ustavljanja se povečujeta. Možnost udeležbe v prometni nesreči se v primerjavi s treznim voznikom poveča za 25-krat.

Vir.

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.