Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

(VIDEO) Pijani voznik trčil v predoru: ‘Zgolj sreča je bila, da se ni končalo hujše’

pijan v tunelu

Posnetek pijanega voznika, ki je imel v krvi skoraj 1,5 promila alkohola, zato ni čudno, da mu vožnja skozi predor na Trojanah ni uspela, naj bo opomin vsem, ki še vedno ne jemljejo resno opozoril, da alkohol in vožnja ne gresta skupaj. Tokrat se je nesreča končala zgolj s privedbo na postajo in obdolžilnim predlogom, lahko pa bi se veliko bolj tragično, pa ne samo za nespametnega voznika.

“Zgolj sreča je bila, da se to nedopustno ravnanje ni končalo s hujšimi posledicami,” so pod posnetek nesreče napisali na Darsu. In še kako prav imajo. Namreč, minulo nedeljo nekaj pred polnočjo se je na avtocesti v predoru na Trojanah v smeri proti Ljubljani zgodila prometna nesreča, v kateri je bil samoudeležen voznik osebnega vozila. 

Policisti so ugotovili, da voznik osebnega vozila ni vozil po sredini prometnega pasu in je zato trčil v robnik, nato pa je avto začelo zanašati po cesti v predoru, kjer je večkrat trčilo v steno.

Kot so sporočili s PU Ljubljana, je voznik vozil pod vplivom alkohola (0,71 mg/l), zato mu je bilo odrejeno pridržanje in bo zoper njega podan obdolžilni predlog na pristojno okrajno sodišče. 

Za nameček se je pijani voznik ves čas postopka žaljivo vedel do policistov in ni upošteval njihovih ukazov, zato mu je bil izdan tudi plačilni nalog.

Tokrat se je nesreča končala zgolj z obsežno materialno škodo, lahko pa bi se končala s hudimi poškodbami ali celo terjala novo smrtno žrtev. Alkohol in droge ne sodijo za volan. Vozniki moramo biti med vožnjo zbrani, že najmanjša nepozornost lahko vpliva na našo reakcijo med vožnjo. “Še toliko bolj pa vožnja skozi predore zahteva popolnoma zbranega voznika, ki vozi z upoštevanjem cestno-prometnih predpisov in postavljene signalizacije. Predori so s prometno-varnostnega vidika ob neupoštevanju pravil potencialno bolj nevarni,” opozarjajo na Darsu in voznike znova pozivajo, naj vozijo popolnoma trezni in naj ne ogrožajo življenj.

Zadnje tedne se spet povečuje število pijanih voznikov na naših cestah. Dnevno iz vseh policijskih uprav poročajo o pijanih voznikih, pri katerih so že sredi dneva izmerili tudi več kot 1,5 promila alkohola, toliko, kolikor je imel ta voznik, ki je trčil v predoru. 

Alkohol vpliva na vid – zožanje vidnega polja, zmanjša odpornost na bleščanje, oslabi sposobnost prepoznavanja različnih odtenkov svetlobe, zmanjša zmožnost očesne leče na prepoznavanje barv – posledično tako vpliva na zaznavanje gibanja, globine, dojemanje oddaljenosti/bližine; motoriko -upočasni hitrost odzivanja in spremeni doživljanje časa; samodojemanje – samoprecenjevanje, odsotnost uvida v oslabljeno delovanje čutil, daje občutek poguma in vsemogočnosti pri obvladovanju stvari, ki se jih človek loti v opitem stanju; čustvena stanja – spodbudi negativno doživljanje, ki je ob dolgotrajnem pitju stopnjevano do resnih in globljih čustvenih težav, t. j. običajno znatno povišano doživljanje depresivnosti, ki ima pomemben učinek na posameznikovo funkcioniranje.

Vir.

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.