Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Nepravilnostim na področju vozniških dovoljenj, sledijo tudi tehnični pregledi vozil

tehnicni pregled

Vozniško dovoljenje, tečaji za povratnike in kršitelje ter tehnični pregledi za vozila tvorijo temeljne in ključne sistemske elemente varnosti na cestah. Posamezne nepravilnosti se dogajajo v vseh družbah in Slovenija pri tem ni nobena izjema. Izjema pa postanemo takrat, ko se posamezni primeri spremenijo v sistemske kršitve, bližnjice, korupcijo. In praviloma gre to po vzorcu, da vsi državni nosilci zagotavljajo in predstavljajo “odličen sistem”, na drugi strani pa ljudje skozi različne forume predstavljajo svoje “dobre” primere praks, kje se lahko kupi vozniško dovoljenje, potrdilo o tečaju varne vožnje, opravi tehnični pregled brez vozila ipd.

Ko smo pred leti skupaj z AMZS in drugimi organizacijami opozorili na množičen pojav ponaredkov vozniških dovoljenj in potrdil za kršitelje, treninge varne vožnje ipd, so sledile ostre reakcije odgovornih na AVP, da temu ni tako. Ob potrditvi s strani Policije, da obravnava tisoče primerov ponaredkov, pa se je zadeva začela odvijati in odgovorni so se zavili v molk. Leta in leta pa je javnosti poznano, da določeni z veliko lahkoto opravijo tehnične preglede vozil, čeravno le-teh tam ni oz. so tehnično neizpravna. Ko smo deležniki in člani medresorske delovne skupine za izvajanje ReNPVCP opozorili na to, je bila prvotna reakcija podobna prejšnji izkušnji; torej-zanikanje. Zopet je moralo miniti kar nekaj časa, zbrati voljo, zamenjati kadre in – začuda je nenadoma postala zakonodaja tako odlična, da lahko državni organi ob skupnem in usklajenem delovanju odkrijejo številne nepravilnosti. AVP, Policija in inšpekcijske službe so skupaj v enem dnevu odkrile več nepravilnosti, kot v letih poprej.

Torej? Nauk je, da imamo odlično zakonodajo, da imamo očitno sistemske napake in primere slabih praks tudi. Na področju pregledov pa je vedno manjkala volja pristojnih in lepilo, ki ustrezne službe povezuje in se ustvarja jasen vzorec, kaj lahko in kaj ne smemo početi na področju teh pregledov. Pozdravljamo tudi ta korak in pohvala pristojnim službam za odkrivanje tovrstnih nečednosti. Pa ne zgolj in samo zaradi t.i “nekaj evrov” ki jih prejmejo, temveč zaradi tega, ker so zavore, krmilni mehanizmi, pnevmatike itd. sistemi, ki nas varujejo. In tisti, ki ne cenijo sebe žal ogrožajo druge. In med temi sem tudi jaz, vi, vaši najbližji. In ne bi nam smelo biti vseeno. Kajti velikokrat v nesrečah plačamo s svojim zdravjem ali življenjem tudi tisti, ki spoštujemo Življenje.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12 letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 izvaja strokovne naloge vodje projekta.