Scroll Top
Linhartova cesta 51, 1000 Ljubljana

Vozijo prepočasi, ovirajo promet in zakrivijo nesrečo. Tudi v Sloveniji.

VM20017-slika

V Veliki Britaniji so številke pokazale, da so počasni vozniki vse večkrat krivi za prometne nesreče s težjimi poškodbami ali smrtnimi žrtvami.

Britansko ministrstvo za promet je razkrilo, da sta v lanskem letu na njihovih cestah zaradi počasnih voznikov umrli dve osebi in še 26 se jih je težje poškodovalo. Pri manjših poškodbah 132 ljudi so prav tako kot uradni vzrok navedli prepočasno vožnjo. Počasni vozniki, ki vozijo celo pod omejitvijo, so v večini primerov krivi za premajhno razdaljo med vozili, prehitevanja, zastoje in jezo na cestah.

V Britaniji lahko prepočasni vozniki dobijo kazen v višini 120 evrov in tri kazenske točke. V nekaterih deželah so ob omejitvah hitrosti začeli postavljati tudi dodatne oznake, kjer je napisana najnižja dovoljena hitrost.

”Prav nič nisem presenečen nad to zastrašujočo statistiko. Prepočasna vožnja je pravzaprav zelo sebična in neumna ter recept za katastrofo. Že dolgo časa sem zagovornik, da prepočasna vožnja povzroča frustracijo drugim voznikom in jih spodbuja k nevarnim prehitevanjem, kar je daleč najbolj nevarna stvar na cestah,” je ob razkritju teh številk dejal Hugh Bladon, eden izmed ustanoviteljev alianse britanskih voznikov.

Koliko prepočasnih voznikov je v Sloveniji?

Policija ima pooblastilo za ukrepanje zoper prepočasne voznike v javnem cestnem prometu v Zakonu o pravilih cestnega prometa (ZPrcP). V 45.členu navedenega zakona je predpisano, da voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu.

Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti od prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem mestu umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo. V kolikor se voznik ne izloči sam, ga ob neposredni zalotitvi pri tem prekršku lahko začasno izločijo policisti.

Za tak prekršek je po sedmem odstavku 45. člena ZPrCP predpisana globa v višini 120 evrov. V letu 2018 je policija izrekla 318 glob za prepočasno vožnjo, v letu 2019 pa do sedaj 321 glob po omenjenem členu.

Vir

TINA KLEMENČIČ

Ljubezen in strast do dela z otroki sta ji bili dani v zibelko. Tako je študij, z njim poklic in skoraj desetletje ustvarjanja pozitivnega in spodbudnega učnega okolja za predšolske otroke, rdeča nit njenega zivljenja.

Razumevanje razvojnih in čustvenih potreb otrok z vesljem prenaša iz profesionalnega dela v lastno družino in obratno. S svojim krativnim razmišljanjem, vrednotami, zgledom in metodami učenja bo v programe “Živimo Vizijo NIČ” za otroke in mladostnike vnesla dodaten kreativni segment raziskovanja in učenja. Svet trajne in varne mobilnosti sta nedvomno vsebinska izziva prihodnosti, katera želi najmlajšim in njihovim staršem približati, jih nanju pripraviti ter jih opolnomočiti. Možnosti in priložnosti so tako v Sloveniji kot v naših programih na vsakem koraku. “Spoznajte jih!” vam sporoča v izziv.

PIA GOLOB

V naših življenjih se zgodi, da si poslanstva ne izberemo sami, temveč slednje poišče nas. Študij molekulske in funkcionalne biologije je začrtal njeno prihodnjo profesionalno pot. Tragična nesreča, v kateri je Pia izgubila mlajšo 20-letno sestro, je v njej zbudila drugačne načrte. Pridružila se je skupini mladih moderatork in kmalu svoje talente vključila v nadgradnjo številnih preventivno-izobraževalnih programov Zavoda. Pedagoško delo z otroki in mladimi jo je prevzelo in motiviralo v dodaten pedagoški študij.

Od septembra 2022 izvaja strokovne naloge vodje projekta.

KAJA KOBAL

Kaja Kobal ima večletne izkušnje moderatorke v naših preventivno izobraževalnih delavnicah. Kreiranje strokovnih vsebin, veščine in primerno podajanje primerni starostni in ciljni populaciji, so ji kot študentki socialne pedagogike vedno predstavljali izziv in strokovni motiv. Svoja dodatna znanja je na različnih področjih podpore žrtvam prometnih nesreč pridobivala v FEVR – Evropskem združenju žrtev prometnih nesreč, kjer je aktivno izvajala naloge na področju strateškega komuniciranja.

Kaja je “nevidni svet žrtev prometnih nesreč” spoznala že kot 12-letni otrok. V prometni nesreči je izgubila svojega očeta.

Od septembra 2020 je izvajala strokovne naloge vodje projekta, s 1. oktobrom 2023 pa je imenovana v programsko vodjo.