Varnost otrok v Sloveniji – zahvala policistom, učiteljem, vzgojiteljem, staršem

Po dveh tednih po nesreči umrl v bolnišnici
January 17, 2019
Petina voznikov se mora po 80. letu odpovedati vozniškemu izpitu
January 19, 2019

School Bus, Bus, Mode of Transport, Icon, Vector

V teh dneh smo po medijih priča zgodbi in kritiki dolgotrajnega in nepotrebnega policijskega postopka pri prevozu otrok s posebnimi potrebami. Spomnimo, ravnateljica OŠ IV Murska Sobota ga. Metka Rovšek Kuharič je javno opozorila, da bi glede prevoza otrok s posebnimi potrebami policisti lahko opravili kontrolo hitreje, saj je več kot 40 minut trajajoči postopek zahteven za otroke in njihove spremljevalce. Prepričani smo, da ima ravnateljica v luči pedagoga še kako prav, vendar se moramo zavedati, da je organizirani prevoz otrok v Sloveniji reguliran in “zaščiten” z vrsto licencami, pravili in določili za voznika, vse z namenom varovanja najšibkejših udeležencev v prometu. 

Slovenija je na področju varnosti otrok država, ki je lahko vzor številnim, tudi najbolj varnim državam EU. Številne izobraževalne vsebine za otroke v vrtcih in OŠ, določila za njihovo varovanje, udeležbo v prometu, prevoze, določila o tehničnih lastnostih vozil, s katerimi se prevažajo otroci, kot tudi kriteriji in merila za vozila ter voznika, so le nekaj določil in aktivnosti, ki naj bi na sistemski ravni zagotavljale visok standard varnosti. Skupek različnih zakonskih ukrepov se je evolucijsko nadgrajeval skozi leta, kjer so različni strokovnjaki v sinergiji pripravili nabor ukrepov, postopkov in aktivnosti. Ker je vsak od deležnikov – učitelji, vzgojitelji, policisti, politiki,  prevozniki, vzdrževalci cest, mestni redarji, nevladne organizacije, šole, občine in drugi, opravil svoje delo, je danes standard varnosti otrok najvišji v Evropi. In v kolikor se slučajno pripeti prometna nesreča z udeležbo otrok, se opravi analiza vzrokov in predlog za odpravo le-teh. Evropske ceste še dandanes zaznamuje huda prometna nesreča, kjer je pri prevozu otrok v švicarskem Bernu leta 2012, umrlo 22 otrok. Po taki nesreči nam, verjemite, analiza, ali je napaka storjena pri vozniku, vozilu, cesti, le malo pomeni. Najpomembnejše je, ali so pred tem vsi deležniki naredili vse, kar je potrebno, da bo voznik, vozilo in pot opravljena po pravilih in določilih, katerih namen je 100 % varnost. In če to razumemo pri letalskem prevozu, ne vidimo razloga, zakaj tak standard ne bi veljal tudi za prevoz našega največjega bogastva v življenju.

Zato se v Zavodu Varna pot želimo zahvaliti policistom, inšpektorjem, učiteljem in vsem tistim, ki skrbite za varne prevoze otrok. Ne želimo, da tovrstne kritike odvrnejo vse vpletene od njihove zakonske odgovornosti. Zato bi bilo bolje, da vsak od vpletenih odgovori na vprašanje, ali naredi vse potrebno za varno udeležbo in prevoz otrok. Če sta ravnateljica in šola izbrali prevoznika, ki pozna določila in zakonske ureditve za voznika, vozilo in druge postopke za organiziran prevoz otrok? Če bi podjetje ali voznik opozoril šolo ali ravnateljico, na kriterije in merila, ki jim ne zadostuje, postopek policistov zagotovo ne bi trajal 40 minut in več. V kolikor pa profesionalni vozniki ali podjetja, ki se ukvarjajo z organiziranimi prevozi otrok vedo, da so morebiti določena zakonska določila nesmiselna ali nepotrebna ter zastarela, naj argumentirano in javno podajo predlog za spremembo. Na odgovornih politikih potem bo, da slednje ažurirajo in spremenijo.

Tako pa širimo slabo voljo, kritiko in usmerjamo prst še v nekaj tistih, ki opravljajo svoje delo in se trudijo za varnost naših otrok. Zato hvala vam policisti, učitelji, vzgojitelji in vsi odgovorni in profesionalni vozniki. 

Pa srečno in varno tudi v naprej.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *