V sredo, 5. decembra, smo se predstavniki Zavoda Varna pot (ZVP) sestali z ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek. Delavno srečanje je potekalo na temo spremembe zakonodaje, kjer se v primeru prometnih nesreč, ko je pri vozniku zaznana prisotnost alkohola ali drugih prepovedanih substanc, le tega zakonsko opredeli kot PRIMARNI VZROK nastanka prometne nesreče. Z določitvijo alkohola in drugih prepovedanih substanc kot primarnega vzroka za nastanek prometnih nesreč, se jasno opredeli odgovornost voznika, kar bo posledično zajelo tudi sistemski del odgovornosti do drugih deležnikov v družbi (zdravstvena, odškodninska odgovornost itd.). Predlog podpirata tudi Zdravniška zbornica Slovenije ter Zbornica kliničnih psihologov. Sestanka z ministrico so udeležili Vesna Pekarović Džakulin, dr. med. spec., predstavnica Zdravniške zbornice Slovenije, Zdenka Vrečko, ambasadorka ZVP ter Robert Štaba in Tanja Wondra z ZVP.
Pogovor je tekel tudi na temo odprave izjem za pridržanje pijanih voznikov po 2. odstavku 24. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (če odkloni preizkus alkoholiziranosti, v primeru vožnje nad 0,52 mg/l alkohola v izdihanem zraku ali 1,1 g/kg alkohola v krvi, vožnja pod vplivom drog ali drugih prepovedanih substanc), danes povzroča veliko maneverskega prostora za zlorabo, različno pravno tolmačenje in učinkovito delo policistov pri operativnih nalogah. Predlagamo policijsko pridržanje za vse voznike, ki so zaloteni pri vožnji nad določeno stopnjo alkhololiziranosti, ki je že danes opredeljena v zakonodaji.
Celoten predlogo spremembi zakonodaje, poslan ministrici mag. Bratuškovi, 6. novembra letos, najdete tu.
Srečanje je potekalo v konstruktivnem dialogu in želimo si nadaljnega sodelovanja, ki bi vodila v preprečevanje najhujših prometnih nesreč in uresničevanje Vizije Nič. Alkohol in druge prepovedane substance v cestnem prometu namreč še vedno predstavljajo 20% vzrokov za prometne nesreče.
Ministrici smo v okviru srečanja predstavili naše preventivno-izobraževalne aktivnosti ter status žrtev prometnih nesreč. Prav tako smo jo prosili tudi za podporo pri implementaciji Direktive 2012/29/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25.10.2012, ki je Slovenija, kot zadnja država EU, še ni implementirala. Ta bi uredila pravni status svojcev udeležencev v prometnih nesrečah.